━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

MUZYKA

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Paula Kowalczyk

Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w wieku 7 lat, uczęszczając na prywatne zajęcia pianina. Edukację kontynuowałam w klasie skrzypiec w PSM I stopnia w Zambrowie oraz w klasie altówki prof. Henryka Najdy w PSM II stopnia w Białymstoku. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Od tamtej pory prowadziła zajęcia umuzykalniające i rytmiczne pod nazwą „Doremisie” w licznych placówkach szkolnych i pozaszkolnych na terenie Wrocławia, obecnie Białegostoku.

Współpracowała z Akademią Teatralną przy okazji powstawania spektaklu „Trzy ćwierci do śmierci”. Prowadzi autorskie inicjatywy muzyczne, prywatne zajęcia gry na pianinie i skrzypcach. W swoich zajęciach stawia przede wszystkim na przyjazną atmosferę podczas zajęć, kształtowanie umiejętności gry ze słuchu, czy rozwój wyobraźni muzycznej.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Joanna Mytnik-Daniluk

Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie Nauki o kulturze i religii (Uniwersytet Gdański), magister Pedagogiki Kulturoznawczej (Uniwersytet w Białymstoku), dyplom Podyplomowego Studium Terapii i Treningu Grupowego: Studia Podyplomowe Trening Kreatywności i Artterapia (Uniwersytet Warszawski), dyplom Centrum Edukacji Nauczycieli, uzyskanie przygotowania pedagogicznego, specjalność: Pedagogika Kulturoznawcza w zakresie przedmiotów: muzyka, plastyka, wiedza o kulturze (Uniwersytet w Białymstoku). Wieloletnia artystka zespołów muzyki dawnej oraz Chóru Akademickiego Uniwersytetu w Białymstoku. Jest asystentem w Zakładzie Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem na Wydziale Studiów Kulturowych na Uniwersytecie w Białymstoku. Związana z Domem Kultury „Śródmieście” od 7. roku życia, a pracę w instytucji rozpoczęła w 2012 roku. Jest instruktorem w klasie fortepianu i fletu prostego. Od 2015 roku jest założycielem i instruktorem wokalno-instrumentalnego Zespołu Muzyki Dawnej „Ars Decorum”. Najważniejsze osiągnięcia Zespołu to: Złota Harfa Eola na 44. Ogólnopolskim Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu – 2022 rok, Brązowa Harfa Eola na 43. Ogólnopolskim Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu – 2021 rok, Brązowa Harfa Eola na 39. Ogólnopolskim Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu – 2017 rok, Nagroda „Diamentowy Debiut” na Dziecięco-Młodzieżowym Festiwalu Muzycznym „Debiuty” w Łapach – 2016 rok.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Katarzyna Jurčova

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od lat rozwija swoją karierę zawodową jako flecistka Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku. Systematycznie uczestniczy w kursach muzycznych w kraju i za granicą. Koncertuje z zespołem rodzinnym ALTERNATIVO  oraz  z kwartetem fletowym PRIMA VOCE.  „Muzyka mówi o tym, czego się nie da powiedzieć słowami” to motto, które towarzyszy jej na co dzień.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Wiktoria Podgrudna

Swoją miłość do skrzypiec odkryła w wieku 9 lat, gdy uczyła się gry na tym instrumencie w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Pruszkowie. Następnie kształciła się pod okiem prof. dr hab. Włodzimierza Promińskiego w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Po ukończeniu nauki szkolnej w 2021 roku, rozpoczęła studia licencjackie w filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. Uczestniczyła w mistrzowskich kursach muzycznych (Nowy Sącz, Opole, Gorlice), gdzie pracowała pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m. in. Marii Orzechowskiej, Piotra Prysiażnika, Włodzimierza Promińskiego. W 2022 oraz 2023 roku brała udział w masterclassach Rusne Matiatyte. Od 2021 roku jest członkiem orkiestry kameralnej Sinfonia Academica. W 2022 roku rozpoczęła pracę w Domu Kultury „Śródmieście” w Białymstoku, gdzie realizuje się w pracy z uczniami, którzy rozpoczynają swoją przygodę ze skrzypcami.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Natalia Hrebeniukova

W 1993 roku ukończyła z wyróżnieniem Kijowską Miejską Szkołę Muzyczną II st. im. R.M. Glyera. W 2015 roku ukończyła z wyróżnieniem Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Dragomanowa na Wydziale Sztuki Muzycznej w klasie fortepianu. Przez 30 lat pracowała w Dziecięcej Szkole Muzycznej w Kijowie jako pedagog i koncertmistrz najwyższej kategorii. Od 2022 roku jest instruktorem w Domu Kultury „Śródmieście” w Białymstoku. Jej wielu uczniów to laureaci międzynarodowych i krajowych konkursów pianistycznych: „Posiadam własną metodę nauczania opartą na najlepszych tradycjach szkoły pianistycznej oraz własnych doświadczeniach. Indywidualnie podchodzę do każdego ucznia”. Lekcje odbywają się w języku polskim, ukraińskim i rosyjskim.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Gabriela Szczudło

Gabriela Angelika Szczudło

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku w klasie skrzypiec, z fortepianem jako instrumentem dodatkowym. Od 2019 roku z pasją prowadzi zajęcia gry na pianinie. W swojej działalności szczególny nacisk kładzie na rozwijanie i podtrzymywanie ciekawości muzyką oraz budowanie przyjaznej atmosfery, która daje uczniom poczucie bezpieczeństwa i sprzyja nauce. Wierzy, że indywidualne podejście do każdego ucznia jest kluczem do skutecznego nauczania, dlatego dostosowuje metody pracy do potrzeb i możliwości swoich podopiecznych. Duże znaczenie przywiązuje również do nauki samodyscypliny i systematycznej pracy, która pozwala uczniom efektywnie ćwiczyć w domu i rozwijać swoje umiejętności. „Muzyka to nie tylko nauka gry na instrumencie, ale także sposób na rozwój wrażliwości, wytrwałości i pasji, które zostają z uczniami na całe życie.”

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Hanna Tusheva

Magister Sztuki Muzycznej Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Bohdana Chmielnickiego w Melitopolu. Gry na gitarze uczy już od 8 lat – zarówno w ramach lekcji indywidualnych, jak i grupowych. Pracę jako nauczyciel gry na gitarze rozpoczęła w Szkole Muzycznej, gdzie dodatkowo przygotowywała dzieci i młodzież do koncertów. To pozwoliło jej poznać „język muzyki”, którym dzieliła się ze swoimi uczniami. Pracowała także z młodszymi dziećmi w przedszkolu jako nauczyciel zajęć umuzykalniających. Od października 2022 roku jest instruktorem gry na gitarze w Domu Kultury „Śródmieście” w Białymstoku. Zajęcia odbywają się w miłej atmosferze: „Na zajęciach, które prowadzę, konieczna jest przyjacielska relacja między uczniem a nauczycielem. Moje przyjaźnie przychodzą naturalnie, ponieważ naprawdę kocham moją pracę oraz muzykę i uczę jej z głębi serca.”

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

TANIEC

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Elżbieta Lichanów

Dyplomowany nauczyciel tańca, choreograf, organizator wydarzeń artystycznych. E. Lichanów była współzałożycielem Szkoły Estradowej im. Anny German w Białymstoku (1993-2011), gdzie prowadziła naukę tańca klasycznego i nowoczesnego. Stworzyła choreografię do musicalu „Dym” i „Szansa”. Od 2011 prowadziła własną działalność – Studio Tańca i Wizerunku ZaZa. Przez 25 lat (1998 – 2023) organizowała wybory Miss Podlasia i Mister Podlasia, tworząc spektakle artystyczne pokazywane na deskach Teatru Dramatycznego i Opery Podlaskiej.

Przez wiele lat prowadziła zespoły taneczne – dziecięce – Dynamit, Puls i dorosłe – Krąg, Impuls oraz rewia Zaza. Całe życie zawodowe E. Lichanów jest związane z tańcem i pokazami mody. Nauka tańca, tworzenie choreografii, rozwijanie artystycznych pasji u podopiecznych jest nie tylko pracą, ale przede wszystkim prawdziwym powołaniem i miłością.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Szymon Harasimowicz

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu oraz student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Tańca na specjalności Pedagogika Baletowa. Praktyki sceniczne rozpoczął za czasów szkolnych w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu m.in. w spektaklach „Dziadek do Orzechów” czy „Jezioro Łabędzie”. Zaangażowany był także w różne międzynarodowe przedsięwzięcia taneczne m.in. w Chinach oraz Izraelu. Obecnie zatrudniony jest jako artysta baletu w Operze i Filharmonii Podlaskiej, występował w takich produkcjach jak „Wesoła Wdówka”, „We Love Chopin”, „Baron Cygański”, „West Side Story”, „Jesus Christ Superstar”, „Quo Vadis”, „Broadway Dance Club”, “Life is a Cabaret”.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

TEATR

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Paweł S. Szymański

Wszechstronny artysta, aktor Białostockiego Teatru Lalek od 1987 roku. Jego bogate doświadczenie obejmuje liczne role teatralne i filmowe m.in. serię „U Pana Boga…” (reż. Jacek Bromski), a także działalność muzyczną jako kompozytor i wykonawca. Jako pedagog, przez lata dzielił się swoją wiedzą ze studentami PWST w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Jest również cenionym lektorem radiowym i telewizyjnym. Wraz z „Kapelą BETEELA” tworzy unikalne połączenie muzyki i teatru, zdobywając uznanie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Odznaczony srebrnym medalem „Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS”, jest jednym z najbardziej utytułowanych artystów Białegostoku.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Adam Zieleniecki

Adam Zieleniecki, aktor Białostockiego Teatru Lalek, jest absolwentem Wydziału Lalkarskiego PWST w Białymstoku. Od ponad 30 lat zachwyca publiczność swoją wszechstronnością i charakterystycznym głosem. Znany z serii filmu „U Pana Boga…” (reż. Jacek Bromski).

Za swoją twórczość został wielokrotnie nagrodzony, m.in. Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Białegostoku (2021), Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis” (2013), Medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2008) oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi (2003).

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

SZTUKI WIZUALNE

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Marta Pokojowczyk

Malarka, historyczka sztuki, ur. w 1985 r. we Wrocławiu. Z tkactwem ręcznym zetknęła się podczas stażu w Atelier Heleny Loermans w Odemirze, w Portugalii, w ramach transgranicznego programu Erasmus dla młodych przedsiębiorców. Symbioza dyscyplin, malarstwa i tkactwa, najpełniej objawia się konstruowaniem na krośnie tkackim obrazów nawiązujących do pejzażu, Horyzontów i lnianych form przestrzennych, tak zwanych Kanw 3D. W 2017 roku założyła Atelier badawcze Interweave Studio (obecnie w Supraślu, woj. podlaskie), w którym przeplatają się sztuka, rzemiosło i nauki humanistyczne. Aktualnie podąża szlakiem tkaczy w północno-wschodniej Polsce ucząc się tradycyjnych technik takich jak sejpak i przekuwając je na język współczesnej sztuki. Uczestniczka projektów oraz wystaw indywidualnych i grupowych w kraju, i za granicą, m.in. w Niemczech, Włoszech i Portugalii. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie sztuk wizualnych w 2019 i 2023 roku.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Natalia Yefymchuk

W latach szkolnych uczęszczała do szkoły artystycznej na dodatkowe zajęcia , gdzie uczyła się rysunku, malarstwa i rzeźby. Właśnie to zadecydowało o jej późniejszym wyborze zawodu. W 1994 roku wstąpiła do Odeskiej Szkoły Artystyczno-Teatralnej im. M.B. Grekowa na kierunku rzeźba. W 1999 roku wstąpiła do Odeskiej Państwowej Akademii Budownictwa i Architektury uzyskując tam tytuł magistra architekta na kierunku architektura budynków i budowli.Jednocześnie przez te wszystkie lata zajmowała się ceramiką, stąd miłość do „ceramiki rzeźbiarskiej”. W 2022 roku wraz z rodziną przyjechała do Polski, gdzie kontynuuje pracę w swoim ulubionym zawodzie w Domu Kultury „Śródmieście”. Wierzy, że lekcje plastyki przyczyniają się nie tylko do nauki, ale także do kształtowania holistycznej osobowości, gotowej do twórczego rozwiązywania problemów życiowych: „Chcę podzielić się swoim doświadczeniem i zaszczepić w dzieciach poczucie piękna, dlatego podjęłam pracę jako instruktor w Pracowni Plastycznej.”

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━