Grupa teatralna powstała w październiku 2008 roku.

Instruktor prowadzący: Paweł Szymański

Zabawa w TEATR, bo tak należy rozumieć pracę z dziećmi i młodzieżą /adeptami sztuki teatralnej, wpływa terapeutycznie na wszystkie funkcje psychiczne, na motorykę, podnosi wiarę we własne siły i zwiększa możliwości w osiąganiu sukcesów, daje satysfakcję, uspołecznia i uwrażliwia na potrzeby drugiego człowieka, zapewnia bezpośredni i aktywny udział w kulturze.

ZAJĘCIA TEATRALNE zakładają wychowanie twórczego człowieka, który potrafi podejmować wiele działań z własnej inicjatywy, nie boi się wyzwań oraz realizuje swoje pasje i marzenia. Jest to forma pracy, która pobudza wielostronną aktywność młodego człowieka: emocjonalną, ruchową i intelektualną, rozwija wyobraźnię, spostrzegawczość, intuicję, koncentrację, pamięć, inwencję twórczą, kształci umiejętność podejmowania trudnych decyzji.

Cel programu i jego charakterystyka:

  • umożliwienie rozwijania pasji poprzez zaangażowanie uczestników zajęć w proces tworzenia, takich jak: praca z tekstem, opracowanie elementów muzycznych i choreograficznych, twórczość plastyczna związana z wykonaniem scenografii i charakteryzacji,
  • zainteresowanie teatrem poprzez edukację w zakresie elementarnej wiedzy o teatrze,
  • zapoznanie z formami teatralnymi, kulisami teatru oraz warsztatem pracy aktora,
  • motywowanie do aktywności w życiu kulturalnym poprzez udział w spektaklach oraz przygotowaniach do przedstawień i inscenizacji,
  • pomoc w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności artystycznych: aktorskich, recytatorskich, plastycznych muzycznych, etc.,
  • nauka nabycia umiejętności skutecznego porozumiewania się i prezentacji własnej osoby w momentach stresu i tremy, efektywnego współdziałania w zespole, rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
  • wzbogacenie o wiedzę o człowieku, życiu i świecie poprzez wczuwanie się w rolę, przeżywanie oraz dystansowane się od emocji kreowanych postaci.

Formy i metody programu:

  • ćwiczenia z elementarnych zadań aktorskich: żywoplanowe, z przedmiotem i z użyciem niekonwencjonalnych środków wyrazu,
  • praca z ciałem jako środkiem wyrazu scenicznego /ekspresja, plastyka ruchu,
  • ćwiczenia dykcyjne, oddechowe, emisji głosu,
  • ćwiczenia z interpretacji wiersza, prozy, piosenki aktorskiej,
  • ogólnorozwojowe ćwiczenia psychokreacyjne, ułatwiające wykorzystanie potencjału twórczego,
  • próby samodzielnej realizacji spektaklu w zaprojektowanej przestrzeni scenicznej.

Zapraszamy dzieci i młodzież.