Grupa teatralna powstała w październiku 2008 roku.
Instruktor prowadzący: Paweł Szymański
Zabawa w TEATR, bo tak należy rozumieć pracę z dziećmi i młodzieżą /adeptami sztuki teatralnej, wpływa terapeutycznie na wszystkie funkcje psychiczne, na motorykę, podnosi wiarę we własne siły i zwiększa możliwości w osiąganiu sukcesów, daje satysfakcję, uspołecznia i uwrażliwia na potrzeby drugiego człowieka, zapewnia bezpośredni i aktywny udział w kulturze.
ZAJĘCIA TEATRALNE zakładają wychowanie twórczego człowieka, który potrafi podejmować wiele działań z własnej inicjatywy, nie boi się wyzwań oraz realizuje swoje pasje i marzenia. Jest to forma pracy, która pobudza wielostronną aktywność młodego człowieka: emocjonalną, ruchową i intelektualną, rozwija wyobraźnię, spostrzegawczość, intuicję, koncentrację, pamięć, inwencję twórczą, kształci umiejętność podejmowania trudnych decyzji.
Cel programu i jego charakterystyka:
- umożliwienie rozwijania pasji poprzez zaangażowanie uczestników zajęć w proces tworzenia, takich jak: praca z tekstem, opracowanie elementów muzycznych i choreograficznych, twórczość plastyczna związana z wykonaniem scenografii i charakteryzacji,
- zainteresowanie teatrem poprzez edukację w zakresie elementarnej wiedzy o teatrze,
- zapoznanie z formami teatralnymi, kulisami teatru oraz warsztatem pracy aktora,
- motywowanie do aktywności w życiu kulturalnym poprzez udział w spektaklach oraz przygotowaniach do przedstawień i inscenizacji,
- pomoc w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności artystycznych: aktorskich, recytatorskich, plastycznych muzycznych, etc.,
- nauka nabycia umiejętności skutecznego porozumiewania się i prezentacji własnej osoby w momentach stresu i tremy, efektywnego współdziałania w zespole, rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
- wzbogacenie o wiedzę o człowieku, życiu i świecie poprzez wczuwanie się w rolę, przeżywanie oraz dystansowane się od emocji kreowanych postaci.
Formy i metody programu:
- ćwiczenia z elementarnych zadań aktorskich: żywoplanowe, z przedmiotem i z użyciem niekonwencjonalnych środków wyrazu,
- praca z ciałem jako środkiem wyrazu scenicznego /ekspresja, plastyka ruchu,
- ćwiczenia dykcyjne, oddechowe, emisji głosu,
- ćwiczenia z interpretacji wiersza, prozy, piosenki aktorskiej,
- ogólnorozwojowe ćwiczenia psychokreacyjne, ułatwiające wykorzystanie potencjału twórczego,
- próby samodzielnej realizacji spektaklu w zaprojektowanej przestrzeni scenicznej.
Zapraszamy dzieci i młodzież.